כתבה מאת מומחה נדל"ן של טירת כרמל מר וובה שור:
חברים יקרים בכתבה זו אתם תקבלו ידע וכלים רבים כדי ליישם את עסקת הנדל"ן המושלמת עבורכם.
ההזדמנויות קרבה – תכירו מה מעניין בגלי כרמל?
בשנת 2013 נבנו עשרות פרויקטים איכותיים ע"י קבלנים מהמובילים בענף הבניה המודרנית, אלפי דירות חדשות בסטנדרט מאוד גבוה, עיצוב אדריכלי והשקעה מרבית מתוך הבנה לצרכי הדיירים יצאו לשוק החופשי.
כיום גלי כרמל מכילה בתוכה קרוב ל-5000 בתי אב, שכונה מאד מפותחת עם המון פארקים, גנים ציבוריים, מרכזי מזון ומסחר, מגוון גני ילדים ובתי הספר לכל שכבות התלמידים, תחבורה ציבורית מצוינת וסביבה צעירה של משפרי דיור מכל האזור.
מה מצב הנדל"ן כאן ?
מצטיירת תמונה מאוד מעניינת שכדאי שתכירו.
כבר ציינו שגלי כרמל זו שכונה צעירה ומפותחת שמושכת אל כותלה המון משפרי דיור מכל הסביבה, אך המגמה מתהפכת בשל הקמתה של שכונה חדשה "מול החותרים" המונה אלפי יחידות דיור חדשות מטעם מחיר למשתכן ומשפרי דיור, הרבה תושבים החליטו לממש את זכותם ולרכוש בשכונה דירות במחירים מוזלים מתוך ידיעה שיצליחו למכור את נכסם במחיר גבוהה ביחס למה שקנו וישלימו "פליפ נדל"ני" (יגלגלו רווחים מכספם ממכירה) .
אך עודף ההיצע הקטין את הביקוש – קבלני דירות תקועים עם הדירות שלא נמכרות במחיר המבוקש ועל כל קונה בממוצע יש עשרות דירות חדשות ועשרות דירות יד שנייה, מבחר כה עצום של נכסים נותן לקונים לגיטימציה להכתיב את הכללים ולתמחר כרעות עיניו בשיטת המצליח, בנוסף הלחץ של המוכרים שעולה עקב כך שהתחייבו לשלם עבור הדירות חדשות שרכשו בשכונת אל מול החותרים גורם להתפשרות ולירידת מחיר .
בגלי כרמל יש ירידה ניכרת לעין במחירי דירות יד שנייה, ניתן לתאר את התהליך ל"צוואר בקבוק" ואת המוכרים שמסכימים לרדת במחיר לאלו שהצליחו להשתחרר ממנו או לצורך ההבהרה להשתחרר מהתחייבות מול הקבלן שרכשו ממנו .
לא סוד שעולם הנדל"ן עובר טלטלה בשל הקורונה אבל אתגר המכירה נובע מעודף ההיצע בשוק, לכן כדי להצליח למכור במחיר הוגן חייבים לנהל את התהליך בצורה מקצועית.
להלן טיפים שיעזו לכם לעשות את הדבר הנכון
- שיווק הנכס – הרבה טועים וחושבים לפי כלל אצבע "כמה שיותר – יותר טוב" זה לא נכון מטרת הפרסום הינה חשיפה מרבית של הדירה אתם מוכרים מוצר יקר עליו להיות עטוף במעטפת שיווקית יפה ומעניינת לכן נתחיל מהיסוד:
- נראות הנכס– מסודר ונקי מפריטים מיותרים עם דרוש רענון קוסמטי קרי שפכטל צבא לא לחשוב פעמיים – פעולה זו לא יקרה אך מאוד יעילה, גם אם מדובר בדירת ירושה שהייתה סגורה שנים זכרו אם אתם רוצים למקסם את המחיר זה שווה את ההוצאות הקטנות הללו – אין משני לרושם ראשוני אחרת תהיו מוכנים לתהליך מאוד ממושך ולהתפשר במחיר.
העצמת הנכס – ושוב נחזור למושג מעטפת שיווקית יפה אחרי שסדרתם וניקיתם תכינו את הנכס לצילום – רבים מצלמים באמצעות מצלמה מהטלפון הנייד שלהם או של הקרובים שלם ואלי זה נראה לכם בסדר אישית אני ממליץ על צילום מקצועי – צלם יצליח לתפוס צווית הכי מוצלחת שתאדיר את הנכס שלכם .
א. צילום מקצועי
ב. גרפיקה לתמונות
ג. תמונות נוף
ד. תמונות סביבה
- שיווק הנכס– על מנת לייצר חשיפה מרבית ולהגיע ללקוחות רציניים ובשלים לקניה אשר לרוב כבר אינם מחפשים באופן פעיל דירות (כאלה שפעם חיפשו והפסיקו מחכים להזדמנות) או נעזרים במתווך מחכים שיציעו להם את נכס חלומותיהם, לכן על הפרסום להיות מושקע הכוונה לממומן – אישית אני ממליץ על קמפיין ממומן בפייסבוק כאן באים לידי ביטוי התמונות המקצועיות ועיצוב הגרפי שהזמנתם מהצלם, מה שנותר זה ליצור תוכן אטרקטיבי ,מעניין ,מושך – רצוי אחד לשבוע לחדש ולפרסם – עבודת מרקייטינג חייבת להיות יום יומית אחידה עם פרטים זהים – תהיו זמינים לתת משוב למתעניינים.
חשוב מאוד זה נושא הפילוח של קהל היעד שלכם כלומר למקד את מנועי הפרסום בפייסבוק
א. לאזור מסוים
ב. גיל הלקוחות
ג. תחומי עניין שהם מחפשים
ד. תקציב נכון
- חיזוקים בדפוס ,שלט למכירה, כרזות עם תמונות ומידע על הנכס בנק' עניין בעיר .
- קבלת שיחות וניהול יומן – חלק מאוד חשוב זה ניהול שיחות חשוב לא לפספס אף לקוח פוטנציאלי אבל לא פחות חשוב להבין את מידת הבשלות שלו להלן מספר טיפים ושאלות שתוכלו לשאול בטלפון את הקונה שלכם .
א. תבדקו סטאטוס של הקונה :למי הנכס מיועד לו או שהוא רק עוזר ברכישה
בנוסף אם הנכס למגורים או להשקעה (תעלו את שאלת הפינוי) .
ב. תשאלו אם הקונה כבר ראה נכסים באזור ?
ב. האם ביקר בבנק וקיבל אישור עקרוני למשכנתא או זו עסקת מזומן ?
ג. האם מכר את הדירה הראשונה שלו ? (במידה ורלוונטי)
ד. תנו לקונה לדבר אחרי ששאלתם את שאלכם ( תעשו הפסקות ואל תכנסו לו בדיבור) – תנו למידע לזרום.
ה. תזמינו את המבקר בשעה שתעדר את הנכס שלכם (רצוי אור יום)
- הצגת הנכס – המטרה שלכם זה להבין מה הצורך והאם יש יכולת אצל הקונה שלכם ליישם את העסקה – תנסו לדובב אותו תהיו נחמדים וסובלניים לשאלות הנשאלות או לביקורת שנאמרת (יש לכם מטרה למכור).
- שקיפות המידע – תהיו אמינים, חובה למסור מידע עדכני ונכון (אחרת יש סיכוי לקבל תביעה משפטית מאוד לא נעימה ) לדוגמא :
א. אם יש או היו ליקויים שתוקנו או קיימים
ב. אין היתר לבניה או לפרגולה
ג. היה ועשיתם שינוי שטח בדירה (פתחתם מחסן או מרפסת שירות)
ד. מחסן/חניה לא בטאבו
ה. עיקולים / צווים
- ניהול מו"מ – הכי טוב לא להיות מעורב רגשית במושא המדובר (תבקשו מבן משפחה או חבר לנהל עבורכם את התהליך) .כל פעם שמישהו מעוניין להגיש לכם הצעת מחיר תפנו אותו לצד ג' .
- אלטרנטיבה שהכי משתלמת ונוחה – העסקת איש מקצוע שמתמחה באזורכם עם רקורד מוכח של עסקאות מכירה ותכנית שיווקית מסודרת אתם חלק פעיל מהמכירה עליכם לתאם ציפיות בצורה הוליסטית ולדעת מה דרכי פעולה של המתווך שלכן מה הוא הולך לעשות בכל שלב עבורכם רצוי שהמתווך יהיה מלווה באנשי מקצוע נוספים כגן יועצי משכנתאות שמאים קבלני שיפוצים עו"ד וכו' כדי ליצור מעריך של אנשי מקצוע שילוו אתכם במכירה ויסעו לקונה שלכם הן בבדיקה משפטית או השגת מקורות מימון , תקשורת עם המתווך- אחת לתקופה ישיבה וקבלת החלטות ,עדכונים און ליין אחרי כל סיור – משוב מסודר וכמובן מטרת העל – לקבל את המקסימום בהתאם לתנאי השוק .
מעוניינים לקבל הערכת שווי נכס או יעוץ נדל"ני? – חייגו 0508092875 ⇐
וובה שור – מומחה אזור טירת כרמל.